Extract(Read) > Transform(Test&Apply) > Load(Learn) Blog

April 30, 2011

Türk Oracle Kullanıcıları TROUG gününde buluştu

Filed under: TROUG — H.Tonguç Yılmaz @ 7:44 pm

Geçtiğimiz perşembe çok keyifli bir gün geçirdik, düşüncelerimi yazmak istedim. Sabah erkenden buluştuk çay tost sohbet süperdi, Bahçeşehir Üniversitesi’ne denizden ulaşım cidden çok rahattı, ama sabah 9’da başlamak iyi bir fikir değildi anladığım pek katılım yüksek değildi, ilk oturum Lewis’in olduğundan bir 30 dk. geç başlama kararı aldık, 09:30 gibi kısa bir açılış konuşması yaptım ve Lewis’i anons ettim. Önceki akşam Lewis’i İstiklal’de Lebi Derya’da güzel bir yemeğe çıkardık, cidden çok özel bir jest yaptı kendisi, tüm yoğunluğuna rağmen ilk TROUG buluşmasında Keynote Speaker olarak tarihimize geçti, sunumunda sonra öğle uçakla geri döndü, ne kadar teşekkür etsek az ona, baklavayı çok seviyormuş kendinden öğrendik, İngiltere’de bir baklava süprizi yapmak için çalışmalara başladık bakalım :)

Lewis yaklaşık 50 dk. Join’ler üzerine benim de çok faydalandığım çok kaliteli her zamanki gibi bir sunum yaptı, canlı yayını ve twitter mesajlarını sunum boyunca takip ettim Emre ile, cidden live streaming kalitesini görünce teknolojinin geldiği durum beni çok sevindirdi, gün boyunca tüm Türkiye’den mesajlar aldık, 800 üzerinde tekil ip izleyicisi olmuş istatistiklerden öğrendiğim, ciddi bir maliyeti olan bu altyapı için sponsorumuz formspider’a ne kadar teşekkür etsek az, cidden fark yarattı bence TROUG bu seçeneği dinleyicilerine ücretsiz  sunması ile.

Lewis’den hemen sonra Hüsnü ve Ferhat’ı anons ettim, çok keyifli sohbet havasında esprilerle dolu Exadata üzerine bir sunumları oldu, ardından Gökhan, Orhan, Emre ve Ogan sunumlarını tamamladılar. Özellikle DBA sunumlarında ben biraz koptum diyebilirim, bana ağır geldi içerik, dışarıdaki organizasyon ile biraz ilgilenme fırsatım oldu dolayısı ile. Ersin ve Yasin harika bir iş çıkardı, sabahtan akşama kadar, Zekeriya’nın organizasyon tecrübesi etkileyici, gün boyunca kayıtta, ikramlarda ve sohbet ortamında en ufak sorun yaşamadık, yerinde izleyenler ile Lewis ve tüm sunum yapan ekip olarak yakından ilgilendik gördüğüm kadarı ile.

Zekeriya ve Kamran sunumlarına başlamadan hemen önce Oracle Türkiye genel müdürü Gürhan Bey kısa bir destek konuşması yaptı, tüm yoğunluğuna rağmen gelmiş olması önemli idi, konuşması öncesinde Gürhan Bey ve ekibine teşekkür etme fırsatı buldum, TROUG geen yazdan bu yana emekleme aşamasında ve Oracle Türkiye ekibinden önemli destek buluyoruz, kendi ayaklarımızın üzerinde durana kadar bu destek bizim için hayati olmaya devam edecek. Ardından Kamran müthiş bir sunum yaptı, o da Lewis gibi bizi kırmadı çok uzaklardan atladı geldi, süper bir sunum ile güne renk kattı.

Günün son bölümünde sponsorumuz Gerger’in Formspider tanıtım sunumu oldu, Yalım herkesi uyandıracak esprili provokatif düşündüren bir sunum yaptı, çok keyif aldım. Süreleri yönetme benim sorumluluğum olduğundan ve 18:00 ‘de bitirme zorunluluğumuz olduğundan Kamran ve Yalım’ların sunumlarına müdahele etmek zorunda kaldım, umarım beni af ederler artık. Hemen Yalım’dan sonra kısa bir panel de yapma fırsatımız oldu, hem twitter üzerinden hem de günün sonuna kadar bizimle olmaya devam eden uzmanlardan 6 soru aldık ve cevaplama fırsatımız oldu. Panel’e başlamadan hemen önce yapılan çekiliş ile iki kişi sponsorumuz Bilginç’ten iki eğitim kazandılar.

Ve ilk TROUG günü çok güzel anılarımızla geride kaldı, emeği geçen ve katılımcı herkese çok teşekkürler, TROUG kurucu ekip olarak tüm Nisan boyunca çok yoğun bir ekip çalışması gerçekleşti, gün boyunca da cidden sorunsuz ve çok başarılı bir gün geçti, bu amatör ruh beni çok heyecanlandırıyor, eminim önümüzde çok keyifli benzer buluşmalar olacak. Sizlerin düşüncelerini merak ediyorum, özellikle dikkatinizi çeken iyileştirme önerilerini not edelim, gün boyunca hep aralarda konuşmam gerekti bu arada sürçi lisan etti isem affola, toparlamak gerekirse bu kadar keyifli bir gün sonrasında bir sonraki buluşmamızı şimdiden heyecan içinde bekliyorum :)

1 Comment »

  1. Hello Tonguç,

    please take first my apologies for contacting you as owner of the H. Tonguc Yilmaz Oracle Blog. As Oracle database professional you will be familiar with the advantages/disadvantages of Oracle tracefile analysis. So there is no need to waste your time with long explanations.

    The company I work for is developing a tool named QueryAdvisor specialized on Oracle tracefile analysis. QueryAdvisor provides more information and allows easier access to tracefile data then TKPROF (alone or in combination with TRCSESS) or even TRCANLZR does.

    We are now looking for DBAs and developers assisting as betatesters. We have chosen this approach to be sure that we will cover a huge amount of different Oracle database configurations (different hardware / releases / patch levels).

    You will receive a free Administrator License without restrictions or further obligations for your participation in our betatest and/or writing an article. To avoid any misunderstanding – this is not a new approach to sell you something. We are talking about a free license in exchange of some of your time and experience – nothing more nothing less. We hope that this is a win win situation for both of us.

    You will find additional information and the possibility to register as betatester at:
    http://goo.gl/akWSL

    More information how to obtain a free license for writing an article and/or review is available at: http://goo.gl/W2LpF

    If you like to do us a special favor – talk to your colleagues about our betatest and share the link.

    We will take care that you will not be contacted a second time. Sorry for any inconvenience caused and thanks for your time.

    Kind regards
    Frank

    Comment by Frank — July 14, 2011 @ 4:53 pm | Reply


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

